Blog


Beursetiquette

Weet jij hoe je je moet gedragen tijdens een beurs? Wanneer stel je jezelf voor? Hoe maak je een concrete afspraak?  En wat doe je als je bekende ondernemers tegenkomt? Een goede omgang tijdens een beurs vraagt om souplesse en inlevingsvermogen. Tijdens een beursbezoek weet je niet wie je tegenkomt en ook niet in welke [...]

--

Lees het hele bericht

8 redenen om juist wel te acquireren in de zomer!

Als je denkt dat het geen zin heeft om in de zomer de telefoon op te pakken om je prospects te bellen dan leef je in een sprookjeswereld. De wereld staat niet stil omdat het zomer is. Ga acquireren! 8 redenen waarom je juist nu in actie moet komen: 1.  Zaken gaan door 6 weken [...]

--

Lees het hele bericht

Salesfunnel: tijd voor een evaluatiemoment

We zitten op de helft van het jaar. Tijd om terug te kijken naar je salesplannen en je resultaten te evalueren. Hoe staat het met je salesfunnel, je routeplan en de concretisering van je plannen? Loopt alles volgens plan? Of kun je nu nog bijsturen om je gewenste resultaten te behalen? Salesfunnel Vaak is er [...]

--

Lees het hele bericht

Hoe krijg je meer opdrachten uit je netwerk?

Vind je het lastig om aan acquisitie te doen? Houd jij niet van koude acquisitie? Vind jij het veel leuker om anderen te helpen? Vind je het moeilijk om op een netwerk je product te verkopen? Dan heb ik goed nieuws voor je! Stop! Probeer het eens op een andere manier. Krijg je opdrachten door [...]

--

Lees het hele bericht

Van salesplan naar werkelijkheid

4 tips om van een salesplan naar werkelijkheid te gaan? Het eerste kwartaal zit er bijna op? Hoe staat het met het realiseren van je salesplannen? Ik raad je aan om eens te kijken of je op schema ligt. Een forecast kan je daarbij helpen. Forecast Een forecast is een verkoopvoorspelling. Hoeveel afspraken had je [...]

--

Lees het hele bericht

Routeplan maken

Wat wil je bereiken? Welke kansen liggen er voor je, en welke kansen kun je creëren? Zijn de procedures goed gestructureerd? Wil je nog groeien? Op welke klanten ga je je pijlen richten? Welke route ga je volgen? Routeplan Om je route goed in kaart te brengen adviseer ik je een routeplan  op te zetten. [...]

--

Lees het hele bericht

Samen gas geven

Bovenstaande afbeelding kom ik regelmatig tegen en onderschrijf ik helemaal. Deze beleving van Jay Danzie sluit helemaal aan bij mijn beleving. Ik vergelijk het verkoopproces met een auto. Hoe kom je van A naar B? Dit verkoopproces wil ik met je gaan optimaliseren. Dat is de uitkomst van mijn periode van bezinning. Experience Het gaat [...]

--

Lees het hele bericht

Bijna vakantie

Vakantie is belangrijk om even los te komen uit je vaste patronen. Geef eens tijd en aandacht aan andere zaken die je energie opleveren. Deze energie is belangrijk om je business te laten groeien. Doordat je rust neemt komen er ook vaak interessante ideeën en inzichten naar boven. Reis je mee? Ik gebruik de zomervakantie [...]

--

Lees het hele bericht

Van klant naar ambassadeur

Is je klant ook je ambassadeur? Natuurlijk weet je dat je klanten belangrijk zijn. Ze zorgen niet alleen voor een stukje omzet maar een tevreden klant is ook je ambassadeur. Tevreden klanten zorgen voor meer klanten. Meer klanten = meer omzet. Mond-tot-mond reclame Mond op mond reclame is de beste reclame die je kunt hebben. [...]

--

Lees het hele bericht

Relatiemanagement

Alles wat je aandacht geeft groeit! Wat is nu een suspect, prospect of relatie? Suspect Een organisatie of bedrijf die je graag als klant wil hebben. maar jij bent nog niet in beeld met je business. Prospect Iemand waar je al een paar keer contact mee hebt gehad, maar die nog geen klant van je [...]

--

Lees het hele bericht

We gebruiken onder andere analytische cookies om ons websiteverkeer geanonimiseerd te analyseren, zodat we functionaliteit en effectiviteit kunnen aanpassen.
Meer informatie over de verwerkte gegevens kunt u lezen in onze privacystatement.

[X] Ik ga akkoord met bovengenoemde privacystatement